Kongsberg er en kommune med rikt kirke- og kulturliv. Kommunen har 27.000 innbyggere og består av 5 menigheter. Kongsberg kirkelige fellesråd (KKF) har overordnet ansvar for forvaltning og drift av 6 kirker og 8 gravplasser. KKF har 2 kirkekontorer som har beliggenhet i Kongsberg og Efteløt, samt kontor for gravplassforvaltning lokalisert til Gomsrud gravlund. KKF har ansvar for 24 ansatte fordelt på 19 årsverk og har et årsbudsjett på ca 24. millioner.
Daglig leder i menighet rapporterer til kirkevergen.
Kvalifikasjoner
- Relevant utdanning høyskole/universitetsnivå, gjerne med administrasjons, økonomi- og ledelsesfag i fagkretsen. Relevant yrkeserfaring kan kompensere for manglende utdanning.
- Erfaring med økonomistyring, administrasjon og planarbeid, fortrinnsvis fra kirkelig og/eller offentlig virksomhet
- Kjennskap til Den norske kirkes arbeid og organisering
- Gode datakunnskaper og kjennskap til kirkelige dataprogrammer
- God skriftlig og muntlig framstillingsevne
Personlige egenskaper
- Positivt engasjement, gode samarbeidsevner og liker å inspirere andre
- Ansvarlig, strukturert og helhetstenkende
- Initiativrik, handlekraftig og endringsvillig
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
Særskilte krav
- Medlem av Den norske kirke
Arbeidsoppgaver
- Økonomiforvaltning og styring for menighetsrådene
- Bistå med saksbehandling, protokoller og arkiv
- Ansvarlig for markedsføring av aktiviteter via informasjonsmateriell, annonsering, nettsider og sosiale medier
- Bruke dataprogrammene for registering av aktiviteter, statistikker, og planer
- Ansvar for planlegging og bemanning av kirkelige handlinger og aktiviteter sammen med staben slik at aktivitet og ressursbruk er i samsvar med gjeldende prioriteringer og budsjettrammer
- Betjene Kirketorget – et serviceorgan for alle menighetene i KKF
Vi tilbyr
- Lønn etter tariff for kirkelig sektor (KA)
- Meningsfylte og utfordrende arbeidsoppgaver
- Gode forsikrings- og pensjonsordninger i KLP
Nærmere opplysninger om stilingen kan du få ved henvendelse til kirkeverge Bodil Haukaråsen tlf. 928 93 907. Søknad sendes via Webcruiter, se link nedenfor.
Søknadsfrist er 4.11.2024. Tiltredelse snarest.
Etter søknadsfristens utløp vil det utarbeides offentlig søkerliste. Ønske om å bli unntatt fra denne listen må grunngis, og du vil få en tilbakemelding på det. Hvis ditt ønske ikke imøtekommes, vil du ha mulighet til å trekke søknaden.