Endring tar tid

Smått er godt - ting tar tid – det gjelder også i mitt og ditt liv. For kanskje er det ikke så mye å skryte av det som utgjør andaktslivet ditt? Men fem minutter er uendelig mye mer enn ingenting.

Endring tar tid

Smått er godt - ting tar tid – det gjelder også i mitt og ditt liv.  For kanskje er det ikke så mye å skryte av det som utgjør andaktslivet ditt? Men fem minutter er uendelig mye mer enn ingenting. ”Fader vår” er den bønnen Jesus lærte oss å be - ikke tenk at det er for lite.  En jeg snakket med nylig hadde et gripekors som lå på et bord. Han gikk av og til bort og holdt i det noen sekunder – det var hans andaktsliv. Så kan det lille vokse og bli til noe mer. Men ikke se med forakt på det lille, begynn i det små – det er mange åndelige veilederes klare råd.

Og ting tar tid! Jeg går 1-2 ganger i året til skriftemål hos en prest. Skrifte handler om å fortelle konkret og ærlig om feil og nederlag til et annet menneske og få tilsagt syndenes forlatelse. Jeg har opplevd hvordan dette har satt meg fri på enkelte områder. Så er det andre ting jeg kommer tilbake med flere ganger – det er flaut, men han ser på meg milde øyne som forteller meg at ting tar tid – og det er OK.

Så er det kanskje andre ting i ditt liv du skulle ønske var annerledes. Kanskje er hemmeligheten det at det ofte er de mange små valgene, det er småjusteringene som over tid skaper endring - mer enn skippertakene. Så husk: Smått er godt - ting tar tid.

Kontaktinformasjon for Oddernes kirke

Jegersbergveien 6,
4630 Kristiansand
Organisasjonsnr: 976 992 555