Konfirmant 2024 i Rakkestad Sokn

Velkommen som konfirmant i kirkene i Os, Degernes og Rakkestad i 2024!

Konfirmasjon i Rakkestad kirke.jpg

Velkommen til konfirmasjon i kirken!

Du er velkommen til konfirmasjon i kirken uansett om du tror, tviler eller bare er nysgjerrig. I konfirmasjonstiden får du lære mer om deg selv og Gud. Du får mulighet til å utforske noen av livets mange spørsmål sammen med andre. Vi snakker om livet – på godt og vondt. Samtidig får du mange nye opplevelser.

Hva er konfirmasjon?

Ordet konfirmasjon kan bety både «å bekrefte» og «å gjøre sterk».
Et høydepunkt i konfirmasjonsgudstjenesten er når det bes en bønn for deg. I bønnen ber vi Gud om å velsigne deg og å styrke deg på din vei videre i livet. Det viktigste med konfirmasjonstiden er å være en del av et fellesskap og bli bedre kjent med den kristne tro. Konfirmasjonen er en påminnelse om at i dåpen sa Gud ja til å være en del av ditt liv.

Hva med meg som ikke er døpt?

Er du ikke døpt og lurer på om du likevel kan bli konfirmert i kirken?

Klart du kan! Over tusen ungdommer blir hvert år døpt i forkant av konfirmasjonen. Du får god info i forkant og på selve dåpsdagen har du med deg dine nærmeste, i en fin seremoni. Ta kontakt for mer informasjon.

Undervisning

Konfirmasjonstiden faller sammen med skoleåret. Hos oss har vi et opplegg som består av blant annet gruppeundervisning, fellesarrangementer, filmkvelder, aktivitetskveld i Rakkestadhallen, leir, gudstjenester og deltagelse i Kirkens Nødhjelps fasteaksjon.

Vanligvis samles vi på tirsdager rett etter skoletid, men det kan også bli noe i helgene.

Tilrettelagt undervisning

Vi har lyst til å gjøre konfirmasjonstiden best mulig for alle. Hvis du har behov for tilrettelagt opplegg, ber vi deg informere om dette ved påmelding.
NB! Vi får ikke denne informasjonen fra skolen.

Konfirmasjonsgudstjenester

• Os Kirke: søndag 19. mai 2024
  • Rakkestad kirke: lørdag 25. mai og søndag 26. mai 2024
  • Degernes kirke: søndag 2. juni 2024

(Det er mulig å konfirmere seg på lørdag i Rakkestad kirke 25. mai selv om du hører til en av de andre kirkene.)

Datoer for samlinger neste år kommer til dere som melder dere på

Egenandel

Kr. 1 250,- Dekker blant annet leir, mat på undervisningen og undervisningsmateriell.
Faktura vil bli sendt til hjem til deg.
Økonomi skal ikke være et hinder for å delta. Ta kontakt ved behov.

Påmelding

Påmeldingen skjer ved å fylle ut påmeldingsskjema på nettsiden her:

Påmelding for konfirmant 2024

Påmeldingsfrist: 30. juni 2023

Ta kontakt med kirkekontoret dersom du har problemer med påmeldingen.

Vi gleder oss til å ta imot et nytt konfirmantkull!
Sammen kan vi utforske tro, lære mer om Gud, oss selv og hverandre.

Meld dere på konfirmasjonsforberedelsene, så vil vi komme med mer informasjon etter hvert.

Spørsmål?

Er det spørsmål til konfirmantundervisningen i Rakkestad, finner du kontaktinfo nederst på siden.
Hovedansvarlig for konfirmantene er kapellan Jacob Breda Antonsen

Velkommen til konfirmasjon i kirken!

Konfirmasjonsgudstjenester parkKonfirmasjonsgudstjenester